V rámci projektu „Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce“, zkráceně také „Centra společných služeb“, vydal Svazek obcí Novoborska sedmé číslo Informačního zpravodaje.
V rámci projektu „Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce“, zkráceně také „Centra společných služeb“, vydal Svazek obcí Novoborska sedmé číslo Informačního zpravodaje.
Databáze veřejných služeb:
Dokument ke stažení: Přehled veřejných služeb
V rámci projektu „Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce“, zkráceně také „Centra společných služeb“, vydal Svazek obcí Novoborska šesté číslo Informačního zpravodaje.
Pověřenci pro ochranu osobních údajů (pro území DSO Novoborska a další obce):
V rámci projektu „Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce“, zkráceně také „Centra společných služeb“, vydal Svazek obcí Novoborska páté číslo Informačního zpravodaje.
Dokumenty, které vás seznámí podrobněji s problematikou ochrany osobních údajů podle Nařízení Evropské komise, které vstupuje v účinnost dne 25. 5. 2018.
1 Zásady ochrany osobních údajů
2_Získej kontrolu nad svými osobními údaji
GDPR = obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Možná jste už tuto zkratku zaznamenali, zejména ve sdělovacích prostředcích, možná je pro vás novinkou. V každém případě jde o nařízení, ze kterého vstávají vlasy hrůzou úředníkům, a nám, občanům má přinést větší ochranu osobnosti. Dříve platilo, že osobním údajem je jméno, příjmení, adresa, rodné číslo, telefonní číslo, email, číslo bankovního účtu nebo fotografie, ad. Nové nařízení upřesňuje a rozšiřuje skupinu osobních údajů o další, na základě kterých je fyzická osoba přímo či nepřímo identifikovatelná (etnický nebo rasový původ, zdravotní stav, sexuální orientace, politické názory, genetické informace, biometrické informace, členství v odborových organizacích, údaje dětí, náboženské vyznání, lokační údaje, síťový identifikátor …).
Od května bude mít každý, kdo spravuje vaše osobní údaje, povinnost se tímto obecním nařízením řídit. A z jakého důvodu k nařízení EU přistoupila? V první řadě kvůli právu nás, občanů. Podle Listiny základních práv a svobod máme všichni právo na:
cituji:
V druhé řadě pak díky absenci podobného zákona v některých členských zemích EU, zákona, který u nás v České Republice platí již dlouhou dobu (zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů).
A v čem tedy GDPR ovlivní náš život prakticky? Každý správce a příjemce vašich osobních údajů má povinnost vás informovat o jejich zpracování v případě, že tak činí na základě zákonné povinnosti nebo veřejného zájmu (správa daní a poplatků, pracovní poměr, zápis do školy aj.) nebo z vlastní vůle bez právního podložení (uveřejnění jubilejí, fotografií, jmen ve zpravodaji a na webových stránkách, vedení databáze v elektronické nebo písemně formě, rozesílání informačních sms aj.). V tomto případě má správce povinnost požadovat od vás souhlas se zpracováním osobních údajů, který musí být konkrétním, svobodným, informovaným a jednoznačným projevem vůle a musí být z něj patrné, kdo a kdy souhlas udělil a že jste byli předem seznámeni s vašimi právy a povinnostmi – souhlas kdykoliv odvolat, právo na změnu, úpravu nebo výmaz osobních údajů.
V praxi to znamená, že se již nebudete moci ve zpravodaji pochlubit fotografií svého dítka, které třeba vyhrálo recitační soutěž, aniž byste předem neudělili souhlas se zveřejněním fotografie nebo v případě, že slavíte jubileum, nebude vaše jméno bez vašeho souhlasu možné již ve zpravodaji zveřejnit. Stejně tak k fotografování vašich dětí ve škole nebo školce (balíčky fotografií) bude potřeba souhlas. Výjimkou budou reportážní fotografie z akcí, propagující aktivity škol nebo obcí, kde souhlas vyžadován není za podmínky, že nebudou zveřejněna jména žáků.
Nařízení o ochraně osobních údajů v tomto smyslu tedy upravuje zacházení z vašimi osobními údaji, chrání soukromí vaše a vašich dětí a v důsledku je to dobře. Ono totiž vždycky bude platit čeho je moc, toho je příliš.
Markéta Humpoláková, Svazek obcí Novoborska
V rámci projektu „Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce“, zkráceně také „Centra společných služeb“, vydal Svazek obcí Novoborska čtvrté číslo Informačního zpravodaje.
V rámci projektu „Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce“, zkráceně také „Centra společných služeb“, vydal Svazek obcí Novoborska třetí číslo Informačního zpravodaje.
Centrum společných služeb zajišťuje pro své členské obce poradenský servis při přípravě a realizaci různých projektů. V rámci společných aktivit svazku má CSS v současné době na starosti realizaci několika projektů podpořených různými dotačními tituly. Zde je přehled projektů v realizaci:
1.) Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce (Centra společných služeb) – dotace z Evropského sociálního fondu, projekt vede Svaz měst a obcí ČR
2.) Předcházení vzniku odpadů v Novoborsku (Kompostéry pro Novoborsko), dotace z Operačního programu životního prostředí
3.) Společně rozvíjíme přeshraniční region Lužické a Žitavské hory, dotace z Fondu malých projektů Euroregionu Nisa
4.) Burza nápadů – dvě země – mnoho nápadů – nová partnerství, dotace z Fondu malých projektů Euroregionu Nisa
5.) Údržba Lužickohorské magistrály 2017/2018 (zimní období), dotace z rozpočtu Libereckého kraje
A protože se v rámci agendy svazku zaměřujeme také na sociální služby v regionálním měřítku, tak nás těší, že náš projektový záměr „Sociální služby na Novoborsku bez bariér“ prošel kladně hodnocením a čekáme jen na vydání rozhodnutí o přidělené dotaci.
S velkým očekáváním máme ve hře ještě projekt na prezentaci destinace Lužické hory a také záměr na revitalizaci zeleně ve členských obcích svazku.